أولتراس يدشن #الحريه_لجمهور_الاهلي للمطالبة بالإفراج عن 30 مشجعًا

- ‎فيأخبار

 كتب- حسن الإسكندراني:

تدشن رابطة مشجعي النادي الأهلي "ألتراس أهلاوي" هاشتاج تحت وسم #الحريه_لجمهور_الاهلي؛ للمطالبة بالإفراج عن جميع الشباب الذين تم اعتقالهم فرج اليوم من منازلهم.

وقالت يار حسين،#التأبين_في_التتش ،#الحرية_لجمهور_الاهلي،الفكرة لا تموت …من قتل يقتل ولو بعد حين،لن ننسى ولن نسامح.وعبرت نجلا عن أسفها للحادث: #الحريه_لجمهور_الاهلي.رجع الباشا بنفس الوش واللي اتغير بس الصوره الله يرحم في التحرير كان بيبص بعين مكسوره .

 

ورد علاء: قبض علي الناس احبس القيادات الذكري لن تموت.. هي دي حياتنا ، صعب تسمع يو سكوتنا. #الحريه_لجمهور_الاهلي.وعلق إسلام سند: الشباب بيتقبض عليهم من بيوتهم علشان ذكرى المجزرة مايتعملش في النادي الأهلي.وأضاف رضا مبروك: #الحريه_لجمهور_الاهلي.واحد جايب 50% وبالعافيه ومتربي علي الكبت النفسي .. لازم يطلع معقد نفسياً وحاقد علي كل إنسان حر.

 

وأضافت ميم: مفيش فايده اقسم بالله ! حسبي الله ونعم الوكيل فى مجلس الشماسي الله يرحم حسن حمدى مكنش حد يقدر يجى جمب واحد من الجمهور.وقالت صفحة لبيك سوريا: مش هننسي ابدا ربنا يرحم الشهداء الحرية للاهلاوية #الحرية_لجمهور_الأهلي.

جدير بالذكر أن مجموعة ألورتاس أعلاوى،قد أصدرت بياناً منذ قليل، عبر الفيس بوك: قالت فيه:تم اقتحام بيوت بعض افراد المجموعة الحاليين والسابقين فجرا والقبض على من تواجد منهم او من اهاليهم وسرقة ممتلكات خاصة من البيوت وتدمير كل شئ .

 

وأضافت: كل بيت تواجد فيه اكثر من 30 فرد من قوات العمليات الخاصة ..كل ذلك حدث لمنع اقامة ذكرى شهداء بورسعيد .. تم التعدي على حرمات البيوت يا بتوع الدولة وقانونها وهيبتها .