شهد هاشتاج "#انزل_انت_مش_لوحدك" تفاعلا من جانب رواد مواقع التواصل الاجتماعي، بالتزامن مع دعوات التظاهر يوم الجمعة المقبل، للمطالبة بإسقاط قائد الانقلاب العسكري عبد الفتاح السيسي وعصابته، وأكد المغردون ضرورة النزول بكثافة لتحرير مصر من عصابة العسكر التي تقتل وتفقر الشعب المصري وتفرط في ثرواته ومقدراته.

وكتب حمزة زوبع: "مشهد إجرامي.. ضابط من قوات الأمن يطلق النار على سيدة مصرية في السويس داخل منزلها أثناء قيامها بتصوير اعتداءات الأمن على المتظاهرين من بلكونة بيتها"، فيما كتب "مو صلاح": "يا جماعة مبقاش موضوع السيسي يرحل وبس ده في حكايات كتيرة خفية.. ناس ماتت في سيناء وجنود مصر بيد السيسي وابنه، وكل عملية إرهاب هما اللي عملوها، وكل واحد اتعدم كان ظلما.. الموضوع مبقاش بقى يتحاسب هو وكل اللي عمله كده من العصابة يتعدموا وقتي من الآخر".

مشهد إجرامي.. ضابط من قوات الأمن يطلق النار على سيدة مصرية في #السويس داخل منزلها أثناء قيامها بتصوير اعتداءات الأمن على المتظاهرين من بلكونة بيتها.#ارحل_يا_سيسيي #انزل_انت_مش_لواحدك pic.twitter.com/4aZqzNy1M7

— د.حمزة زوبع (@drzawba) September 23, 2019

وكتبت سما السيد: "الخسيس مدعوم من كل الدول اللي ليها مصالح شرقا وغربا لأنه حقق أحلامهم فى تفتيت مصر والأمة العربية والإسلامية وإضعافها، ولن يستطيع الجيش التخلص منه إلا بدعم شعبى كبير؛ لأن الخائن يقف معه العالم كله، ولو تحرك الجيش بدون دعم شعبى ستحدث كوارث كبيرة، فإسرائيل لن تترك عميلها"، فيما كتبت دعاء: "الفيديو بتاع الراجل اللي كان بيصور عشان يثبت للناس إن مفيش مظاهرات فاتقبض عليه ده بيجسد المأساة في أبشع معانيها".

الخسيس مدعوم من كل الدول ال ليها مصالح شرقا وغربا لأنه حقق أحلامهم فتفتيت مصر والامة العربية الاسلاميه وإضعافها
لن يستطيع الجيش التخلص منه الا بدعم شعبى كبير لأن الخائن يقف معه العالم كله ولو تحرك الجيش بدون دعم شعبى ستحدث كوارث كبيرة
فأسرائيل لن تترك عميلها #انزل_انت_مش_لواحدك pic.twitter.com/jSoI9Jrkk6

— sanaa alsayed (@sunrisesanaa) September 23, 2019

وكتب أسامة رشدي: "السفاح السفيه قاتل الجنود والضباط في سيناء رأس الأفعى والطرف الثالث، الذي سجل المستشار عزت شرباش في تقرير لجنته لتقصي الحقائق، أسماء ضباطه من المخابرات الحربيةالذين اعتلوا المباني في ميدان التحرير لقنص المتظاهرين في25 يناير.. يجب وقفه ومحاسبته". فيما كتب مصري: "السيسى عمل اللى معملهوش نظام قبل كده.. وإن شاء الله الشعب هيعمل فيه اللى معملهوش فى نظام قبل كده".

السفاح السفيه قاتل الجنودوالضباط في سيناء
رأس الأفعى والطرف الثالث
الذي سجل المستشار عزت شرباش في تقرير لجنته لتقصي الحقائق اسماء ضباطه من المخابرات الحربيةالذين اعتلوا المباني في ميدان التحرير لقنص المتظاهرين في25يناير
يجب وقفه ومحاسبته#انزل_انت_مش_لوحدكhttps://t.co/Ea5p2rVnUF

— أسامة رشدي (@OsamaRushdi) September 23, 2019

وكتب أحمد الهواري: "انزل علشان الأمهات دي ترجع لأولدها وتاخدهم فى حضنها"، فيما كتب أحمد إيطاليانو: "ها هم نساء مصر الأحرار، ها هم من تربوا على الشرف، ها هى الحرة المصرية التى سبقت فى شجاعتها ملايين الرجال، حرة مصرية أمام الفندق الذى يقيم فيه السيسى بأمريكا".

#انزل_انت_مش_لوحدك
انزل علشان الأمهات دي ترجع لأولدها وتاخدهم فى حضنها . pic.twitter.com/HdfZHBi7W9

— أحمد الهواري (@ahmed_elhwary22) September 23, 2019

Facebook Comments