تصدر هشتاجا “#سيسي_مش_رييسي” و”#انت_انتهيت_ياسيسي” موقع تويتر، بالتزامن مع دعوات التظاهر يوم الجمعة المقبلة للمطالبة بإسقاط قائد الانقلاب العسكري عبد الفتاح السيسي وعصابته، وبالتزامن مع استمرار نشر رجل الأعمال محمد علي فيديوهات تفضح فساد السيسي وأسرته وعصابته، وأكد المغردون ضرورة النزول الجمعة المقبلة في ميدان التحرير وميادين المحافظات لإنقاذ مصر من عصابة العسكر.

وكتبت سمية الجنايني: “يعني السفلة الحثالة ده اللي بتضرب وبتفتري على الستات والرجالة، في القائد إبراهيم عشوائي، واللي بيضربوا الناس ومطلعينهم يعترفوا بحاجات عبيطة.. تفتكروا الناس ده يستحقوا يتعمل معهم ايه؟ الامن الوطني وبعض الداخلية هم شركاء الجاسوس كله هيتحاسب قسما بالله”.

فيما كتب هيثم أبو خليل: “في ١٠ دقائق  هشتاج #انت_انتهيت_ياسيسي تريند علي مصر.. ليس سحر ولاشعوذة  ولالجان مأجورة ولكنها ثورة شعب حصريا يوم الجمع الجاية في كل شوارع مصر وفي ميدان التحرير تهتف #سيسي_مش_رئيسي وكمان #ارحل_ياسيسي”، مضيفا: “تضخيم عدد المعتقلين كان مصدره لأول مرة الداخلية! وصلوا العددإلي 2500 معتقل وهذا غير صحيح بتاتا.. الغرض الترهيب، ونفس التسريبات التي تتحدث عن الحشد المضاد في ميادين مختلفة وبنقول لهم ياريت حشد مضاد علشان الشعب كله يهتف مع بعضه سقوط الخائن الفاسد!”.

 

 

في ١٠ دقائق
هشتاج#انت_انتهيت_ياسيسي
تريند علي مصر
ليس سحر ولاشعوذة
ولالجان مأجورة
ولكنها #ثوره_شعب
حصريا” يوم#الجمعه_الجايه
في كل شوارع مصر
وفي #ميدان_التحرير
تهتف#سيسي_مش_رئيسي
وكمان#ارحل_ياسيسي #ارحل_يا_سيسي
وكمان تهتف#تيران_وصنافير_مصرية

— Haytham Abokhalil هيثم أبوخليل (@haythamabokhal1) September 25, 2019

 

 

وكتب عبدالله سيد: “بس سيبوها  تحيا وهي هتحيا وتبقي عال العال”، فيما كتبت ياسمينا: “5 قصور للسيسي وأبنائه والمفاجأة.. أموال المصريين تسرق لبناء قصور حكام الخليج في هذا التسريب الجديد”، وكتبت ندى مصطفى: “اه تنام في الشارع ياض عشان انتصار تنام في قصور متعرفش اولها من آخرها”.

 

5 قصور للسيسي وأبنائه
والمفاجأة.. أموال المصريين تسرق لبناء قصور حكام الخليج في هذا التسريب الجديد#سيسي_مش_رئيسي pic.twitter.com/2SK2OGOCnQ

— ياسمينا (@monemone177) September 25, 2019

 

 

وكتبت نــور هــانم: “كلام اسرائيل عن خوفها من سقوط السيسى و خطورته اول مرة نسمعه من 2013 وبيأكد احتمالية سقوط السيسى فعلا وبيثبت عمالة السيسي لإسرائيل.. صراع الشعب المصري الآن مع إسرائيل لاسقاط العميل الخائن والجيش سيستجيب لضغوط الشعب مهما كان عدد الخونة بداخله”، فيما كتب حمزة زوبع: “تسريب مهم عن قصر المعمورة اللي اتكلم عنه محمد علي واللي طلبت فيه انتصار زوجة السيسي تعديلات ب٢٥٠ مليون، القصر فيه ٣٠ غرفة نوم و٢٠ حمام وغرفة منفصلة لتغيير الملابس”.

 

كلام اسرائيل عن خوفها من سقوط السيسى و خطورته اول مرة نسمعه من 2013
وبيأكد احتمالية سقوط السيسى فعلا وبيثبت عمالة السيسي لاسرائيل
صراع الشعب المصري الآن مع اسرائيل لاسقاط العميل الخائن
والجيش سيستجيب لضغوط الشعب مهما كان عدد الخونة بداخله#سيسي_مش_رييسي

— 🇳️ نــور هــانم (@Humanityyvoice) September 25, 2019

 

 

وكتب أسامة جاويش: “انتهيت ياسيسي لما الشعب كسر حاجز الخوف.. انتهيت لما الشعب داس عليك بالجزم.. انتهيت لما المصريين ولعوا في صورتك.. انتهيت لما قالولك ارحل يا بلحة.. انتهيت لما هتفوا تاني ارحل يا سيسي.. انتهيت يوم ما بعت تيران وصنافير.. انتهيت يوم ما خنت وبعت ورخصت مصر.. انتهيت حتى لو رجعت تاني”، وكتب ثروت نافع :”طالما يتم اعتقال المسالمين من بيوتهم، فالأفضل نزولهم للشارع؛ حقاً نظام غبي!”

 

 

#انت_انتهيت_ياسيسي
انتهيت لما الشعب كسر حاجز الخوف
انتهيت لما الشعب داس عليك بالجزم
انتهيت لما المصريين ولعوا في صورتك
انتهيت لما قالولك ارحل يا بلحة
انتهيت لما هتفوا تاني ارحل يا سيسي
انتهيت يوم ما بعت تيران وصنافير
انتهيت يوم ما خنت وبعت ورخصت مصر
انتهيت حتى لو رجعت تاني pic.twitter.com/LJkqEnEW5t

— أسامة جاويش Osama Gaweesh (@osgaweesh) September 25, 2019

 

Facebook Comments