فاجأ هاشتاج اللجان الالكترونية لسفيه الانقلاب #بنحبك_يا_سيسي كثير من المصريين بسبب كم الكوميديا السوداء التي يمثلها عبدالفتاح السيسي في القضاء على شعب مصر من كافة الجوانب تحت دعوى أن "هذا الشعب لم يجد من يرفق به ويحنو عليه"!
وأنهالت السخرية اللاذعة من الهاشتاج والأموال التي يتقاضها أعضاء اللجان بتنظيمهم العسكري والمبنى المخابراتي الذي ينطلقون منه بحسب ما سربته مواقع رصد "تويتر" في وقت سابق..
وقال المارد (@almard99424277): "يا جماعة اقسم بالله حرام الهاشتاجات دى، فيه ناس بتموت حرفيا من الفقر والحاجة حرام كدة ربنا هيحاسبكم على تاييد الظلم ده حتى لو منتفع من النظام خلى تاييدك جواك ولو انت بتاخد كام جنيه عشان تكتب دعم ربنا هيحاسبك اتقوا ربنا فى الغلابة ".
 

بنحبك يا زيزى
بنحبك يا عبضو
بنحبك يا بلبيسي

تغريده فى حب الريس عبضو البلبيسي وشركاه المعيز 😍#بنحبك_يا_سيسي pic.twitter.com/H5DZnUMKhU

— حضـــــــرT المــواطــن (@Helmwaten9410) July 1, 2022

 

 

وأضاف حمادة (@hamadaengland1) "#بنحبك_يا_سيسي .. ده من أنهى اتجاه !!!!.. على أساس إنه محبوب ودمه خفيف وظريف وسحنته مألوفة؟؟؟!!.. من عجائب دنيانا الآن أن أجد شخصا نفسه حلوة بيعترف بحبه لهذا الشيطان الرجيم

عجبى!!!!".

 

 

#بنحبك_يا_سيسي بنحب فيك سهوكتك وكسرتك من وانت صغير بنحب تكتيفت ايديك وانت قاعد وسط الرجال بنحب حطت ايدك وسط رجليك وانت قاعد مع أي رئيس وكانك عروسة في ليلة دخلتها pic.twitter.com/dx3yIkrwcN

— وجدي wagdy (@altayra91391818) July 2, 2022

 

 

 

وعن نماذج رفض المصريين للهاشتاج ما ذكره حساب ملك تيران وصنافير (@7ashed_1) بقوله: "طريق متكلف مليارات اترمت علي الارض غير الي اتنهب تتشال فيها  قياده بحكومتها بدنيتها كلها .. المعيز عامله هيصه عشان #السيسي راح شاف الكارثه ووكلهم مشافوش الساحل ولا هيشوفوه اساسا "..

 

 

أقول بحبك إزاي وأنا مظلومة ومقهورة في عهدك
أقول بحبك إزاي وأنا اتظلمت ظلم بين وواضح من وزيرك وحكومتك
أنا آسفة 😥 مش قادرة أدعيلك بالتوفيق
فوضت أمري فيكم لله فهو نعم المولى ونعم النصير#بنحبك_يا_سيسي

— amiramhmoud (@amiramhmud1) July 2, 2022

 

 

وكتب عصفور (@sbry1129)، "اه والف اه.. يا زمان الاندلس.. صمت لحن الأذان.. وعلا صوت الجرس.. نام اهل الاسلام.. واسندوا الامر لمن لم يمتط يوما فرس.. فأحاط نفسه بالألاف من الجند والحرس.. كمم الافواه واسكت العلماء .. والعوام قطعوا النفس.. فما الذى عاد علينا  من نشره فى كل قرية عسس".
وكتبت جوجو مالك (@JwjwMalk)، ".. فى عهد السيسي القاضى بقى مرتشي وقاتل والجيش أصبح ولاءة للسيسي بدل مصر وأبنائنا هاجروا وتنازلوا عن جنسيتهم والباقي من الشعب أصبح ينتحر حسبي الله ونعم الوكيل بلد الواسطة".
 

Facebook Comments