شاهد.. والدة 3 ضحايا بـ”حادث نويبع”: الله ينتقم منهم هيحرموني من كلمة “ماما”

- ‎فيأخبار

كتب – عبد الله سلامة:

 

احتسبت والدة "خالد وولاء وسالي" بالله علي مسئولي الانقلاب بجامعة الإسكندرية، بعد وفاة ثلاثة من أبنائها في حادث نويبيع والذي كان يضم طلاب من جامعة الاسكندرية.

 

وقال السيدة: "لو ملكوني الدنيا بأسرها ما عوضوني عن فراق فلذات أكبادي، أحبابي أولادي عرايس الجنة، شهداء عند ربهم، بس بطلب من ربنا يشفي ابني عامر، خايفة اتحرم من كلمة ماما، أنا زوجي توفى منذ عامين وأولادي لم يتحملوا الصدمة، لكن الحمد لله، صبرت وجاهدت وتحملت أعباء الحياة وحدي،وربيت أولادي أحسن تربية.. أولادي زي الورد، ربنا يرحمهم"

 

وأضافت: "حسبي الله ونعم الوكيل، في المسئول عن كلية الصيدلة بجامعة الإسكندرية، وشركة السياحة التي وافقت على خروج أتوبيس غير آمن بدون فرامل وغير مؤهل للسفر نهائيا".

 

وتساءلت السيده "إزاي شركة السياحة تقبل أن يكون عندها أتوبيس بالمنظر ده؟ فين ضميرك يا مدير الشركة؟ يا ترى ارتحت لما اخدت فلوس كتير في جيبك؟ وارتحت لما شوفت أولادي الثلاثة ماتوا وابني الرابع بين الحياة والموت، حسبي الله ونعم الوكيل فيك وفي أمثالك.. وإزاي المرور يوافق على خروج أتوبيس بالشكل ده؟، مشيرة إلي أن المأساة اللي بعيشها بتعكس الإهمال القائم والمستشرى في كل مفاصل الدولة.