شاهد.. عزمي مجاهد للمصريين: اطفحوا السيسي

- ‎فيأخبار

كتب- أسامة حمدان:

 

في الوقت الذي يغرق فيه الشعب المصري في الغلاء وتدني الخدمات وارتفاع أسعار أدوية وألبان الأطفال، فضلاً عن تلوث المياه وزيادة البطالة، يخرج إعلاميو الانقلاب العسكري ليطالبون ببجاحة متناهية بمزيد من الدعم لقائد الانقلاب العسكري عبد الفتاح السيسي.

 

فعلى شاشة إحدى القنوات الفضائية وتعقيبًا على موضوع شكوى الناس من الغلاء راح كائن أصلع الرأس جاحظ العينين يسمى عزمي مجاهد يسب المصريين ويعايرهم ويتحدث إليهم بلغة منحطة تليق بحشاش في "غرزة مخدرات".

 

وقال مجاهد في برنامجه المذاع على قناة "العاصمة": "عزيزي المواطن.. سواء كنت تعبان في عيشتك أو مستريح.. إذا كان بيت حضرتك من إزاز فمفيش داعي تحدف السيسي بالطوب.. ماشي يا ننوس عين مصر.. وعايز أقول لحضرتك: السيسى اللي مش عاجبك دلوقتي كنت بتبوس رجليه عشان يبقى رئيسك.. وعايز أقولك كمان إن السيسي هو أحسن حاجة فيك.. يا ريت بعد ما تطفح وتشرب شايك وتضربلك نفسين جوزة.. تقعد مع نفسك يا حيلتها.. وتحط راسك بين رجليك وشوف أنت بقى تعيش من غير شرف ولا كرامة.. ولا تعيش من غير كهربا ولحمة وجوزة.. تعيش وتموت راجل ولا تقضيها آااا.. شعب يخاف ما يختشيش".

 

"السيسي وفقط" منطق أعور يصعب تسويقه من جديد من قبل إعلاميي السلطة بعد اكتشاف فداحة جرائمه الاقتصادية والاجتماعية التي لاحقت أضرارها غالبية طوائف الشعب المصري ، عدا طبعا فئات القمع والظلم والكذب من القضاة والشرطة والعسكريين.